CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, August 26, 2009

TERAWIH

Semalam aku pergi terawih kt surau..
Aku berbuka kt umh so selepas menunaikan solat maghrib dirumah,aku pun bersiap-siap untuk pergi terawih disurau yang berdekatan...

Sampai je kt surau aku terus cari tempat untuk parking moto...
Dah parking moto aku pun terus menuju ke tempat Solat Muslimat..
Ramai pulak orang kt dalam surau,jadi aku pun tunggu je r kt kawasan luar surau(kt luar ni dorg dh bentang tikar untuk solat) tapi kt luar ni ramai budak-budak..dah bising lak 2...

Makcik-makcik semua dok kt dalam,aku cuba juga jenguk-jenguk kt dalam surau mana tau masih ada ruang dihati mu untuk ku..eh terjiwang tak bertempat lak...maksud aku,aku tengok-tengok kt dalam surau kalau masih ada ruang untuk aku masuk dan solat kt dalam tapi hampa belaka kerna ruang dalam surau dh penuh dgn jemaah lain yang sama-sama merebut peluang untuk menunaikan solat terawih...

Jadi terpaksalah aku menunggu dikawasan luar Solat Muslimat ni..Tapi aku masih berdiri dihadapan pintu surau untuk cuba memboloskan diri jika ada ruang kerna apabila semua jemaah berdiri mesti ada ruang untuk aku masuk...Tapi sekali lagi aku hampa..huhuhu...

Akhirnya aku bentang sejadah aku diluar,ada r 2,3 orang dewasa yang sama-sama solat kt luar dengan kanak-kanak yang ramai ni..Setelah azan isyak berkumandang,aku dan jemaah lain pun menunaikan solat isyak...

Dalam tengah solat 2,budak2 ni dok berbisik-bisik pulak...Aku sedikit terganggu dengan perangai budak-budak ni...Lepas solat isyak aku cuba tengok budak-budak yang bersolat tadi,semua dah besar-besar(umo dalam 9 - 12 tahun) tapi kenapa masih buat bising semasa sedan solat..Bukankah umur-umur begini sudah harus(mungkin ada yg dah wajib)bersolat lima waktu dan mematuhi hukum-hukum dalam solat...hmmmm.....

Okey,kita tinggalkan soal ketidak sopanan budak-budak ni....'Allahhuakbar' imam mengangkat takbir untuk rakaat pertama solat sunat terawih,lalu jemaah yang lain turut mengangkat takbir..
Solat sunat terawih berjalan dengan aman hingga ke rakaat yg ke 6..
Apa yang mengganggu ????? kecanggihan teknologi telah mengganggu,ades....Telefon Tangan(Handphone..hehe) sapo dok bunyi masa tengah solat...Dah r guna true tune............hmmmm....


Alhamdulillah,aku dapat juga menunaikan solat terawih pada malam ini....


Cuma untuk ingatan aku dan semua..

TOLONG OFF @ SILENT HANDPHONE SEMASA DALAM RUMAH ALLAH

2 What say You Dude:

Anonymous said...

ak smbhyg terawih dah dekat koi 5 pagi.....
syukur ak tersedar utk smbhyg terawih n isyakkkkk

GreenWave said...

ptt aku xreply msg aku..awat xat tahjud skali beb