CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 4, 2009

Emel PUKAU

KUALA LUMPUR: Keghairahan seorang remaja perempuan melayari laman sembang bertukar tragedi apabila dia dilarikan seorang lelaki warga asing selepas terbaca kiriman e-mel misteri yang diterimanya.

Difahamkan, kandungan emel itu hanya tertera perkataan ‘cinta berahi’ dengan tulisan merah, namun tulisan berkenaan dikatakan mempunyai kuasa luar biasa kerana mampu memukau sesiapa saja yang membacanya.


Mangsa, Nur Fawa Adilla Badrul Hisham, 15, melarikan diri dari rumahnya di Bandar Baru Sentul pada 20 Mei lalu, dengan alasan untuk ke sekolah berhampiran rumahnya bagi mengikuti kelas tambahan sebelum menghilangkan diri dipercayai selepas dipukau lelaki terbabit.
(read more>> http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/Setempat/20090604062850/Article/index_html )

Ni lagi kes PUKAU zaman siber,aku terbaca berita ni kt harian metro..If sebelum ni kita juz tau PUKAU hanya leh kena secara langsung je tp dizaman siber ni hanya dengan mengirim emel,dh leh jadi mangsa PUKAU...

So behati-hati lah if nk bg emel kt org..jgn men bagi je...
Tapi apa-apa pn kita kena ingat ALLAH lebih berkuasa so jgn terlalu taksub dgn ilmu sihir cm ni..

Semoga Kita Semua dilindungi Daripada Kejahatan Iblis dan Konco2 ny....

Nak Hisap Rokok????




video

Wednesday, June 3, 2009

Kelas Keta

huhu...sok aku nk p kelas keta (3jam)..kelas star kol 12.00 sampai kol 3.oo ptg..so sok aku keja sampai lunch hour je r,pas 2 g kelas keta lak..pas ni leh r blaja keta yg g 8jam 2,arap2 aku bejaya amik lesen keta ngn jaya ny..amin..

hehe,blom blaja dh debar..ari 2 try bawa keta adik aku...hahaha ,asek brek je...nsb ank buah aku kt blkg pakai seat belt if xabis semua jatuh kusi..

k doa kan aku bejaya......

Tuesday, June 2, 2009

'Bola PingPong'


“Semua kesulitan sesungguhnya merupakan kesempatan bagi jiwa kita untuk tumbuh” (John Gray)

Jadilah diri mu seperti BOLA PINGPONG..

kenapa kita perlu jadi seperti bola pingpong??sedangkan bola pingpong hanya lah sebiji bola putih@kuning yang kecil saiz ny..yang boleh dipukul kesana kemari dengan mudah tapi pernah kah teman-teman semua terfikir kekuatan yg terdapat pada sebiji bola pingpong yg kecil tu??Bola pingpong yg hanya bersaiz 40mm (standart saiz),yang dipukul dgn kuat tapi tidak kemik sebalik ny bola pingpong tersebut akan melantun lebih tinggi@laju bila dipukul dengan lebih kuat...

So,cuba kita ambil sifat bola pingpong yg menjadi lebih kuat bila dipukul (diberi tekanan@ada tekanan) dan diaplikasikan dlm diri kita sebagai manusia...maksud aku,kita perlu jadi lebih kuat + tabah bila berhadapan dengan tekanan@ujian bukan jadi lemah dan mengalah..Tapi ingat bola pingpong tidak punya akal tapi kita punya akal so jadilah lebih tabah&bagus daripada bola pingpong....

So,if kita aplikasikan sifat bola pingpong ini dalam diri kita,aku percaya setiap tekanan @ ujian yang datang akan buat kita jadi lebih gigih+kuat+kretif+tabah.....

Chayok chayok


Monday, June 1, 2009

Jangan Pernah Berputus Asa

video