CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 4, 2009

Banjir

Mungkin dah agak terlewat untuk kau tulis bout banjir kt kg aku..Tapi memandangkan ini blog aku sendiri so aku punya suka r mau tulis bila kn..hehe(jgn marah r kawan2)..

Okey,masa aku balik kampung baru ni negeri kedah terchenta sedang dilanda musim tengkujuh so purata penurunan air hujan dibumi kedah meningkat(wah cam aku wt kajian sgt ttg purata air hujan selaman ni..maafin aku ya teman-teman)...Jadi tedapat beberapa kawasan berdekatan kampung aku dinaiki air,air sungai apa melimpah sampai ke jalan raya..Banyak juga bendang yang dipenuhi air hingga menyebabkan pokok padi yg sudah hampir masak rosak teruk kerna terendam didalam air banjir..

Jiran aku gtau kt mak aku,rumahnya dikampung dinaiki air sungai dan yang bestnya ikan-ikan dari dlm sungai berdekatan turut terlepas hingga ke halaman rumahnya...Jadi dorang juz tangkap ikan guna tangan je kt halaman umh..bestkan(nnt aku tulis pengalaman aku mancing ikan kt bendang blakang umh aku lak)..

Dalam perjalan aku nk ke airport dr umh aku(nk blk KL),kami terpaksa meredah banjir yg sudah melimpah kt jalan raya...tp air sudah agak surut time 2 so kenderaan masih boleh menggunakan jalan raya berkenaan...

Setakat ini dahulu laporan Banjir dari aku...
Wasalam...




kat bawah ni gambar-gambar yang aku sempat ambil dari dlm keta..



Air yg memenuhi jalan raya



Keadaan Bendang yg dipenuhi air

2 What say You Dude:

Anonymous said...

syukur...alhamdulillah kt dapat gak blek
nasiblah banjir xseteruk cam sblm neh

GreenWave said...

nasib r..ni nk blk ry ni,arap2 xbanjir r