CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, August 22, 2009

1 Ramdhan 1430

Rasa sayu berpaut dihati tatkala ku mendengar laungan Azan Maghrib disenja 1 Ramadhan ini..
Sedih dan sayu bertukar ganti,terasa air mata ini tidak bisa ditahan lagi untuk menitis ke pipi...Namun ku kuat kan hati dan terus mencuba mengingkirkan perasaan sedih dan sayu ini dari hati ku (walaupun buat seketika)..

Kenapa perasaan ini hadir pada Awal Ramadhan ini???Ia hadir kerna untuk pertama kali aku menyambut kehadiran 1 ramadhan berseorang di tempat orang..Walaupun aku sudah biasa tinggal diluar sedari aku mula-mula menjejak kaki ke Asrama Sekolah Menengah hingga ke Asrma diKolej seterus ny semasa menjalankan Latihan Industri dan setelah berkerja sekarang,aku akan tetap pulang ke kampung pada setiap 1 Ramadhan untuk meraikan hari pertama puasa bersama mak abah serta keluarga di Kampung Pokok Asam,Pendang,Kedah...

Tetapi pada tahun ini aku tidak dapat pulang ke kampung kerna hambatan kerja dan masa yang menghalang aku untuk pulang meraikan 1 Ramadhan di Kampung..
Kakak ku ada menetap disini tetapi oleh kerana aku berkerja pada hari ini maka aku tidak dapat pergi ke rumah ny..
Insyaallah,petang ini aku akan berbuka bersama kak ilah di rumah ny..

Aku tetap akan pulang untuk berpuasa bersama mak abah di Kampung pada minggu hadapan..

1 What say You Dude:

GreenWave said...

tq bujang susah..

Tq for the info...

Selamat berpuasa dan teruzkn ukhwah sahabat blog...