CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 9, 2009

Sujud Syukur

Assalamualaikum semua..Cam lama xtulis blog ..
Okey hari ni aku nk tulis satu kisah benar yg agak mendebarkan..
Petang jumaat lepas mak aku call dari umh kt kg..Mak aku gtau satu pengalaman ngeri dia masa dia ngh tido ptg kat bilik TV kt umh..
Begini ceritanya........

Petang jumaat baru ni hujan kt kg aku,so mak aku pun seperti biasa merehatkan diri kt bilik TV kt umh 2..Mak aku Baring kt tas tikar buluh kt bilik TV 2,then mak aku tertido di situ ngn nyenyak ny..

Tetbe masa ngh tido mak aku terdengar somethg berbunyi,memandangkan mak aku masih lagi dalam keadaan sedar @ tidak(ye r ngh tido kan) so mak aku xpikir apa2 r ngn bunyi 2..
Mak aku tak buka mata r,tp xlama kemudian mak aku dgr lagi bunyi 2:"sssss....sssss" lebih kuran cmni r bunyi 2..Mak aku pikir HandPhone dia bunyi,so dia buka mata nk amik HandPhone dia.....

Tapi ,bila mak aku buka je mata dia.......Kat depan mak aku(lebih kurang jarak sekaki) ular tedung ngh berdiri dpn mak aku..Ular 2 sedang tenung mak aku N yg paling ngeri ny Ular 2 sedang kembangkan kepala dia..Menurut mak aku,ular 2 kembang kepala dia agar besar (cam ular yg ngh pertahankan diri yg kita slu tgk kt TV 2)..Sepantas kilat mak aku bangun then panggil abah aku..Masa mak aku bangun 2,ular menari-nari dpn mak aku tapi dia tak menghampiri mak aku,ular 2 juz menari-nari+mengembangkan kepala dia kt tmpt yg sama...

Bila abah aku dgr je mak aku pgl,abah aku trz p kt bilik TV...Then ngn pantas abah aku cari kayu nk pukul ular 2..
Masa abah aku pukul ular 2,dia cb melarikan diri untuk kuar dari umah tetapi abah aku berjaya pukul ular tersebut sampai mati...

Fuh....alhamdulillah semuanya selamat..Mak aku kata "rasa macam mati hidup balik"...
Then mak aku teruz buat sujud syukur diatas kejadian tersebut...

0 What say You Dude: