CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, April 1, 2010

APRIL FOOL

hari ni 1 april 2010..april fool kembali menghantui org2 yg FOOL utk meraikan 1 april ni..
masa zaman kejahilan ku dulu,aku sering meraikan april FOOL ni ngn meng'FOOL'kan kawan2 masa kt sek dulu..

tp alhamdulillah sekarang aku tidak lagi berminat utk meraikan 1 april sebagi APRIL FOOL ..


KENAPA X RAIKAN APRIL FOOL?

hmm soklan yg amat baik dan soklan yg akan memberi 1 info sejarah yg amat berguna utk semua(insyaALLAH)..aku nk ajak semua pembaca dan teman2 yg sebelum ni masih tertanya2 kenapa xleh sambut APRIL FOOL utk menyelak lembaran sejarah yg hampir @ tidak pernah diketahuai oleh teman2 semua sebelum ini..

Sebenarnya APRIL FOOL adalah salah satu hari yg dicipta oleh org kristian (sama cm VALENTINE DAY) atas sbb memperingati sesuatu hal berkaintan agama mereka dan natijah nya org ISLAM (yg tidak mengetahu sejarah sebenar) turut serta meraikan apa yg diraikan oleh org kristian..

Sebenarnya tarikh 1 april ini diraikan kerna tentera kristian telah berjaya membunuh ribua umat islam disepanyol semasa kejatuhan kerajaan islam disepanyol .
Tentera kristian percaya mereka telah berjaya memperbodohkan umat islam diwaktu itu dan menggelar hari mereka memperbodohkan umat islam sebagai APRIL FOOL.. (sejarah yg lebey jelas ada dientry berikutnya)..

Jadi kita sebagai umat islam adalah amat BODOH utk meraikan hari tentera kristian membunuh umat islam dgn cara yg dilakukan sekarang..dengan bersuka2,memperBODOHkan kawan2..


TEMAN-TEMAN SEMUA GUNAKANLAH AKAL YG DIKURNIAKAN UTK BERFIKIR,JANGANLAH TERLALU MUDAH UTK MENGIKUT KEPADA SESUATU YG KITA SENDIRI TIDAK TAHU MANA ASAL USUL BUDAYA NYA..

0 What say You Dude: