CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 19, 2009

Hello.. This my Life okey!!!

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..bertemu lagi kita dalam laman blog aku yang cantik ni (sory r mau puji diri sendiri jap).. hari ni aku nak tulis bout sesuatu yang kita semua penah rasa.. nak tau rasa apa??? eh adik manis bukan aku nk citer bout rasa nk berak atau nk kentut k... aku nk tulis bout prasaan kita bila ada orang kutuk @ cuba melemparkan kata-kata yang bisa manjatuhkan keyakinan diri atau menjatuhkan maruah kita..

Ish2... tetibe je korang jadi tingat kat org2 yang selalu @ pernah buat bnd cmni kt korang kn.. takpe2 juz maaf kan je org cm 2, wt per kita nk susahkan diri if kita xmo maafkan dorg.. Buat susah je kt akhirat nnt..

Cuba bayangkan if kita nak buat suatu benda baru,aku amik contoh nk buka perniagaan r.. mesti ada orang yang akan cakap " boleh ke hang buat benda ni?? ramai dah aku tgk org cakap nk buat benda ni tapi sudahnya hampeh.. hang dah r bukan pandai sangat pun nk buat benda ni" untuk sesetengah org ayat ni boleh naikkan semangat tapi bagi setengah yang lain ( korng termasuk dlm setengah yang ni ker ? sila trzkan pembacaan ) ayat ni akan melemahkan semangat + keyakinan kita untuk buat apa yang kita nk buat..

Kita akan rasa down N susah hati N jiwa kaco tapi orang yg buat kita cm 2 ,bersenang lenang takda rasa apa2 pn kita plak yg murung dan x happy ... hye , come on jangan biarkan diri kita lemah hanya sebab kata-kata orang yang xberi kita apa2 modal pn..

if situasi ni jadi kt diri korg,aku syorkan korang buang prasaan ni jauh2 N korang fikir baik2.. Korang yang nak hidup, that ur life so u can do something that u want,people juz can say but they can stop something that u want to do.. Yang nk berjaya atau gagal diri anda , if anda berjaya anda yang untung if anda gagal amik kegagalan sebagai pengalaman buat diri anda..
If anda tak mencuba mcm mana anda nk tau anda berjaya atau tidak??

Kita boleh mintak pendapat semua orang if kita nak buat sesuatu..But last decision is on ur hand..jangan amik pusing dgn kata-kata yang bisa melemahkan kita.. selagi kita hidup dgn menurut kata org lain,hidup kita xkan kemana... Orang hanya akan tersenyum melihat kita gagal Atau berjaya tapi yang mengalami nya kita.. hanya diri kita yang layak menentukan hidup kita..