CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, August 11, 2009

Antara Teruja dan Sedih di Bulan Ramadhan

Assalamualikum....
Selamat pagi semua.

Lagi 2 minggu menjelang bulan Ramadhan,ada prasaan teruja dihari untuk menyambut bulan Ramadhan..

Teruja kenapa ya???
Teruja nk menyambut bulan Mega Pahala coz pahala akan diganda kn pada bulan Ramadhan..
Teruja nk menjalankn ibadah puasa..
Teruja nk menunaikan kan solat Tarawih..
Teruja nk menikmati kemeriahan menunaikan solat terawih dimana masjid2 dipenuhi dengan jemaah..
Teruja nk berbelanja di pasar juadah (bazar Ramadhan)..

Tapi dalam keterujaan itu ada sedikit kesayuan dihati.
Kerna aku menyambut bulan Ramadhan sendiri di sini..
Tahun ini tahun ke-2 aku menjalankan ibadat Puasa sendirian..
Lagi sedey tahun ini aku xdapat balik sambut 1 Ramadhan di kampung ngn mak abah..

Maka seperti tahun lepas ,
Aku akan bersahur sorg2,
Kekadang berbuka sorg2 kt umh sewa,
Kekadang untuk menghilangkan kerindua berbuka beramai2 aku pergi berbuka dimasjid..
Berbuka bersama jemaah masjid yg lain,
Hujung minggu aku berbuka di rumah kakak2 aku @ rumah kawan2...

Tapi kebanyakkan hari aku berbuka dimasjid,
Selepas berbuka trz solat maghrib dimasjid,
Lepas tarawih blk umh..

Hope Ramadhan Kali ini akan memberi lebih ketenangan dan keinsafan kepada kita semua


Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

3 What say You Dude:

hannie_luv_vespa said...

suka wat ayat sedih...
sedih tau...
nak nanes bacer..

GreenWave said...

tajuk ny antara teruja dan sedey..mst r de sedey..
aku lgi sedey berbuka Dan sahur sensorg

Anonymous said...

hurmmmm...ak baca bc pown
sebakkk ja
ingat posa kat umah dluu
mak gerakk kt mkn sookk kann
suma kesedyhhan akan berakhir dgn kegumbiraan yg melimpah